Ką daryti „apturėjus“ nuotykį parkinge?

0
405

Tai bus liūdna istorija apie žmonių nužmogėjimą ir tai, kaip galite būti apgauti dėl menko nutikimo. Su daug detalių, kad būtų tikrai aišku.

Tai nutiko vieną vėjuotą vasaros dieną. Mr. M iš automobilio kėlė Mažąjį A.. Čia, kur buvęs, kur nebuvęs, iš nugaros prisėlino piktas vėjas niekadėjas ir stumtelėjo mūsų duris į šalia stovėjusią mašiną. Vyras iškart pažiūrėjo, ar liko žymė, pavalė, nes automobilis buvo purvinas. Kaip tik pastebėjau, kad automobilyje sėdi žmogus. Apsidžiaugiau, kad va, kaip tik pažiūrės, nereikės laukti, kol pasirodys vairuotojas.

Iššlipusi moteriškė puolė kažkam skambinti ir mus kaltinti, kad būtumėm tikrai pabėgę, jei ne ji. Mes paraginom ją pažiūrėti, kad praktiškai nežymu, kurioje vietoje durelės atsitrenkė, bet ji tik iš tolo mestelėjo: „matosi, matosi.“ Miela moteriške, tikrai nebūtumėm bėgę dėl tokio niekniekio, todėl nedelsiant ir pasiūlėme pildyti įvykio deklaraciją. Atėjo moteriškės dukra, vairuotoja. Paskambino vyrui, dar pridūrė kad „čia nieko nėra, bet tu tai, aišku, pastebėsi“ – pildom deklaraciją.

Geras dalykas tas, kad dabar bent jau žinosiu, kaip greitai užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Bepildant paaiškėjo, kad to kito automobilio vairuotoja neturi draudimo poliso automobilyje. Mes gi žmogiškai, supratingai, vietoj policijos kvietimo pasiūlome paskambinti vyrui – na, gal pas jį. Užpildome įvykio aplinkybes labai tiksliai. Mūsų durelių padarytas pabrozdinimas – matomas tik žiūrint tam tikru kampu, bet šalia yra keli gilesni seni įbrėžimai. Vyrui pasakau aiškiai parašyti, kuris įbrėžimas mūsų. Paklausiu vairuotojos, ar galiu drėgna servetėle nuvalyti visas dureles ir nufotografuoti. Gaunu atsakymą: „ne, klausykit, nereikia čia tų žaidimų“. Kelias nuotraukas vėliau vis tiek pasidariau, nes… jautė mano širdis, kad gerai nebus.

Grįžtu namo. Peržiūriu visas draudimo taisykles, pasiskambinu kolegom ir suprantu, kad likau pati su bėda – pagal jokį mano draudimo polisą žala nebus kompensuota. Paskambinu moteriškei ir sakau, kad teks susitarti. Ji man pažada, kad vyras apžiūrės įbrėžimą vakare ir man paskambins. Su draugais pakalbėjome, kad čia menkniekis ir nė vienas iš mūsų iš to problemos nedarytų. Aš vis turiu nuojautą, kad bus blogai ir tas vyras bandys sutvarkyti savo senas mašinos bėdas mūsų sąskaita.

Sulaukiu skambučio ir teiginio, kad be 150 eurų nesusitarsim – reikės dažyti ir daryti perėjimus. Kadangi jau buvau jo tokį ėjimą numačiusi, paaiškinu, kad tam įbrėžimui šalinti tikrai nereikia perdažyti durelių. Pasiūlau kreiptis į Kasko draudimą – bet gi jis puikiai supranta, kad ten su tokia žala iš jo tik pasijuoks ir padidins Kasko įmoką kitiems metams. Dar pasiūlau kreiptis į nepriklausomus žalų ekspertus. Pradedam kalbėti apie tai, kad, matyt, „žmogiškai“ susitarti nepavyks, kai derybos pradedamos nuo to, kad jam reikia perdažyti visas dureles dėl lako pabraižymo. Galiausiai sutariam, kad aš surasiu servisą, kur jam nupoliruos tas dureles (taip taip, sumokėsiu ir už senų jo įbrėžimų šalinimą).

Po pokalbio dar sms žinute priminiau, kad turiu nuotraukas ir detalų žalos aprašymą deklaracijoje. Na, kad nesugalvotų to pabrozdinimo pagražinti – gi nežinau, ko galima tikėtis, kai akivaizdžiai bandoma apgauti.

Keisčiausia tai, kad tas žmogus pats turi bent du mažamečius vaikus. Įdomu, su kuriuo galu jis laiko automobilio dureles, keldamas juos į automobilį? Čia ne tyčia, net ne neatsargumas – čia tiesiog nelaimingas atsitikimas, už kurį mes geranoriškai norėjome atlyginti žalą, bet gavom neblogai pasitampyti nervus.

Taigi, susitariu su Švaros meistrais, kad pažiūrės.

Atvažiuoja tas vyrukas, prišoku su savo geruoju fotoaparatu, kad padaryčiau geresnes nuotraukas ir… nerandu to įbrėžimo. Paklausiu. Surandam kažką panašaus. Ir dar man jis sako, kad lyg ant durelių rankenėlės yra. Net nekreipiu dėmesio, nes nu niekaip ten mūsų durelės negalėjo palysti. 😀 Tada as jau juokiuos, kad jei mašiną dėl tokio šūdelio perdažinės kiekvieną kartą, tai kaži, kaip čia bus. Tada prasideda „tai ten garaže taip atrodė, čia uošvienė labiausiai vėją pakėlė (tikrai isteriška moteriškė), mes tikrai nenorim čia pasinaudoti nelaime“.. Ir t.t. Pasikviečiam meistrą. OK, plaunam, šlifuojam, poliruojam. Visą tą laiką vyrukas principingai laikosi, kad maždaug „jo, šlifuojam, dar klausimas, ar padės“.

Nueinu susimokėti tų 26 (plovimas 7, vienos detalės šlifavimas ir poliravimas – 19) eurų ir pakalbam su meistru:

– Tai ar patenkintas vyrukas? Čia dėl tokio niekniekio visas duris poliruot reikėjo?

– Tai, kad, žinokit, manęs reikalavo perdažyti už 150 eurų.

– Nu čia jau nenormaliai. Už tokį įbrėžimą tai galėjot pasiūlyt nebent ledų nupirkti, o tos durys ir taip apibraižytos buvo..

Tai vat, aš dabar žinosiu. Žinokit ir Jūs:

  1. Blogiausia, ką galite padaryti – tiesiog nuvažiuoti. Net jei Jūs dėl to problemos nekeltumėt, neaišku, ką mano tas kitas žmogus, o pasišalinus iš įvykio vietos – teismai, baudos…
  2. Jei abu automobiliai stovėjo, įvykis nėra laikomas eismo įvykiu ir nuostoliai nėra kompensuojami privalomojo draudimo (TPVCA). Atsižvelkit į tai pildydami deklaraciją – tai stovėjo, ar vis tik vienas judėjo? 😉
  3. Įvykio deklaraciją užpildykite būtinai. Su visomis smulkiomis detalėmis apie padarytą žalą. Jei tai įbrėžimas – įvardinkite, kurioje vietoje, kokio ilgio, ar aiškiai matomas? Geriausia būtų, jei tai padarytumėte tą vietą nuvalę drėgna servetėle. Padarykite nuotraukas (net jei Jūsų telefonas nekokybiškas – faktas, kad turite nuotraukas visada veikia prevenciškai dar iki jų parodymo). Kam to reikia? jei jau nuostolių neatlygins draudimas – visur dalyvausite ir tarsitės Jūs. Juk nenorite, savo sąskaita tvarkyti to, už ką nesate kaltas.
  4. Geriausia, ką galite padaryti – priklausomai nu įbrėžimo stiprumo – pasiūlyti čia ir dabar sumokėti 20 (pabrozdintas lakas) arba 50 (nestipriai pažeisti dažai) eurų ir gauti nukentėjusiojo parašą, kad pretenzijų nebeturi.
  5. Jei Jus gąsdina didelėmis sumomis, teismais, ar dar kuo nors ir matote, kad gražiai susitarti tikrai nepavyks. Priminkite, kad Jūs norite atlyginti nuostolius, tačiau nesutinkate su reikalaujama suma. Pasiūlykite kreiptis į nepriklausomus žalų ekspertus ar į autoservisą, kurio meistrų sąžiningumu pasitikite. Jeigu žmogus visiškai nesukalbamas – kvieskite policiją. Vėliau turėsite dar ir jų parodymus apie padarytą žalą.

Tai kaip Jūs lipate iš automobilio? Kaip iškeliate ar įkeliate vaikus? Ar tikrai niekada Jūsų durelės nekliudė gretimo automobilio? Atsargiai! Kad kitą kartą Jūsų nepareikalautų nupirkti naujo. 😉

 

KOMENTUOTI

Please enter your comment!
Please enter your name here